Laser Wysokoenergetyczny. W tych wskazaniach jest najskuteczniejszy.

Laser wysokoenergetyczny (HILT – High Intensity Laser Therapy) jest nowoczesną metodą fizykoterapii którą stosujemy w naszym gabinecie w Dobrzykowicach. Jego działanie polega na wykorzystaniu wiązki światła o odpowiedniej długości oraz mocy do 12 W. Jest ona 30-krotnie większa niż w klasyczych laserach i pozwala na głębsze prznikanie światła do tkanek. Jego silne działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne jest świetnym uzupełnieniem terapii. Z naszego doświadczenia w pracy z pacjentem dostrzegliśmy, że w pewnych sytuacjach terapia laserem wysokoenergetycznym przynosi szczególnie dobre efekty.

Laser wysokoenergetyczny Wrocław – na czym polega i kiedy jest stosowany?

Laser wysokoenergetyczny Wrocław Dobrzykowice

Laser wysokoenergetyczny Wrocław
Łokieć tenisisty | Rehabilitacja Wrocław

1. Stany pourazowe w fazie ostrej

Skręcenie, zwichnięcie, przeciążenie? Każdy z nas tego doświadczył i wie, że w pierwszych dniach a czasami tygodniach po urazie, nasze funkcjonowanie jest mocno ograniczone. Skutecznym rozwiązaniem okazuje się wówczas włączenie do fizjoterapii lasera wysokoenergetycznego w trybie impulsowym. Pozwala on na wytworzenie fali fotomechanicznej stymulującej zakończenia nerwowe i receptory bólu w tkance podskórnej. Następuje poprawa lokalnego mikrokrążenia i przyspieszenie drenażu w miejscu urazu. Mechanizmy te blokują bramkę bólową i znacznie skracają czas trwania fazy ostrej. Dzięki temu możemy szybciej przejść do kolejnych etapów rehabilitacji.

2. Złamania przeciążeniowe

Jest to szczególny rodzaj złamania które nie wynika z nagłego urazu lecz nagromadzenia mikrouszkodzeń w dłuższym czasie. Określane również jako złamanie zmęczeniowe, jest skutkiem regularnego i długotrwałego przeciążenia wywieranego na kość co sprawia, że jej regeneracja jest niemożliwa. Mechanizm ten często spotykany jest u intensywnie trenujących sportowców. Złamania przeciążeniowe występują również w przebiegu osteoporozy. Na skutek zmian chorobowych dochodzi do spadku wytrzymałości kości i która jest bardziej podana na tego typu złamania.

Wykorzystanie opisanych w 1 pkt. właściwości lesera wysokoenergetycznego, pozwala na szybką redukcję bólu w przypadku złamań zmęczeniowych. Ponadto, zastosowanie lasera w trybie ciągłym, daje możliwość biologicznego stymulowania wzrostu i regeneracji tkanek na poziomie komórkowym.

3. Blizny pooperacyjne

Blizny pooperacyjne stanowią nie tylko problem estetyczny ale przede wszystkim funkcjonalny. Zmiany które widzimy na zewnątrz są jedynie wierzchołkiem góry lodowej. Blizny pooperacyjne mogą prowadzić do zaburzeń ruchomości stawów oraz ucisku struktur mięśniowych i nerwowych. Fizjoterapia w leczeniu blizn polega przede wszystkim na odpowiedniej terapii manualnej polegającej na mobilizacji blizny w ograniczonych kierunkach, masaż, poizometryczną relaksację mięśni jak również kinesiotaping. W tym przypadku zastosowanie lasera wysokoenergetycznego prowadzi do poprawy ukrwienia blizny i otaczających ją tkanek, dzięki czemu późniejsza praca manualna jest znacznie skuteczniejsza.

4. Bóle szyjngo odcinka kręgosłupa

W terapii kręgosłupa szyjnego, dokładna diagnostyka, terapia manualna i odpowiednie ćwiczenia są podstawą leczenia dla fizjoterapeuty. Przyczyn bólu jest wiele jednak prawie zawsze towarzyszy im wzmożone napięcie mięśniowe obręczy barkowej, mięśni potylicy a nawet żwaczy. Zastosowanie lasera wysokoenergetycznego w tym regionie wykazuje silne działanie przeciwbólowe co zostało potwierdzone wieloma badaniami. Odpowiednio dobrana stymulacja pozwala zadziałać bezpośrednio na punkty spustowe oraz nerwy.

Wykorzystanie lasera wysokoenergetycznego w fizjoterapii jest bezpiecznym i nieinwazyjnym zabiegiem. Istnieje jednak kilka przeciwskazań do wykonania zabiegu które są uwzględniane przez fizjoterapeutę.

Laser wysokoenergetyczny Wrocław

Źródła :

„Effectiveness of high-intensity laser therapy in the treatment of musculoskeletal disorders” Hyun Jin Song, MPharm, PhDa, Hyun-Ju Seo, MPH, PhDb,∗, Youngjin Lee, PhDc, Sung Kyu Kim, Mdd. Medicine (2018) 97:51(e13126)

„Effectiveness of high-intensity laser therapy in patients with myogenic temporomandibular joint disorder: A double-blind, placebo-controlled study”. ÖmerEkiciaÜmitDündarbMuratBüyükbosnac . Journal of Stomatology, Oral and Maxillofacial Surgery